Uskoro kreće 7. Državno natjecanje

24.9.2024.
Poziv: Uvrstite Prometnu Učilicu u školski kurikulum. Bez dodatnih troškova!

Kako bi podigli razinu poželjnog ponašanja i sigurnijeg sudjelovanja u prometu, Prometna Učilica organizira Državno natjecanje srednjoškolaca u poznavanju prometnih propisa.

Ovogodišnje 7. Državno natjecanje kreće od 01.10.2024.

Natjecanje se provodi uz potporu Ministarstva unutarnjih poslova i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, koji su prepoznali važnost preventivno edukativnih programa za poboljšanje ukupnog stanja sigurnosti cestovnog prometa i smanjenje broja stradavanja djece u prometu. eLearning platforma Prometna Učilica je već dugi niz godina dio operativnog plana Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa, koji ima za cilj educirati najosjetljiviju skupinu sudionika u prometu - srednjoškolce.

U doba kada digitalna tehnologija oblikuje naše živote, obrazovni sustav ima jedinstvenu priliku iskoristiti inovativne alate za dobrobit učenika. Jedan takav alat koji zaslužuje posebnu pozornost je Prometna Učilica - digitalna platforma za učenje prometnih pravila i sigurnosti.

Zašto je Prometna Učilica važna za srednje škole?

Prometna Učilica nije samo još jedna aplikacija nego sveobuhvatno rješenje koje adresira kritičnu potrebu našeg društva: stvaranje odgovornih i sigurnih sudionika u prometu. Evo nekoliko ključnih prednosti:

  • Interaktivno učenje: Koristi gamifikaciju za poticanje angažmana učenika,
  • Priprema za stvarni život: Učenici stječu znanja i vještine koje će im koristiti kao pješacima, biciklistima i budućim vozačima,
  • Razvoj ključnih kompetencija: Potiče kritičko razmišljanje i digitalnu pismenost,
  • Fleksibilnost: Može se koristiti u učionici ili kao dio samostalnog učenja i to bez dodatnih troškoba.

Kako Prometna Učilica može unaprijediti obrazovanje?

Uvrštavanje Prometne Učilice u školski kurikulum može donijeti brojne prednosti:

  • Relevantno znanje: Učenici usvajaju znanja o sigurnosti u prometu,
  • Interdisciplinarni pristup: Integrira znanja iz različitih predmetnih područja, omogućujući učenicima da sagledaju prometne teme kroz prizmu fizike, etike, psihologije, informatike i drugih disciplina. Ovaj sveobuhvatni pogled potiče kritičko razmišljanje i povezivanje koncepata,
  • Priprema za vozački ispit: Pomaže učenicima pri budućem polaganju vozačkog ispita, priprema mlade vozače za odgovorno sudjelovanje u prometu,
  • Doprinos sigurnosti zajednice: Škole aktivno doprinose stvaranju sigurnijeg prometnog okruženja.

Većina srednjoškolaca, izuzev onih u prometnim i srodnim školama, nema priliku pohađati specijalizirane prometne predmete u sklopu redovnog obrazovanja. Ova praznina u kurikulumu postaje sve očitija u doba kada značajan broj učenika stječe pravo upravljanja skuterima, motociklima, pa čak i automobilima.

U takvom kontekstu, uloga obrazovnog sustava u podizanju razine prometne kulture i sigurnosti postaje ključna. Nastavnici imaju jedinstvenu priliku utjecati na formiranje odgovornih i sigurnih sudionika u prometu, što nadilazi granice učionice i ima dugoročan utjecaj na društvo u cjelini.

Upućujemo apel i poziv svim ravnateljima i nastavnicima da iznađu načina kako bi Prometnu Učilicu i edukaciju o prometnim pravilima i propisima uvrstili u školski kurikulum i nastavne planove, kao i da motiviraju svoje učenike da se prijave i sudjeluju u Državnom natjecanju. Ovim potezom, obrazovne institucije ne samo da ispunjavaju svoju edukativnu ulogu, već aktivno doprinose stvaranju sigurnijeg prometnog okruženja za cijelu zajednicu.

Natjecanje pruža izvrsnu priliku kako bi učenici usvojili i pokazali svoje znanje i vještine. Za najuspješnije i najvrijednije učenike, škole i profesore pripremili smo bogate nagrade.

Zajedno možemo stvoriti generaciju koja će biti nositelj pozitivnih promjena u prometnoj kulturi našeg društva.

 

Jeste li znali?

Nicolas-Joseph Cugnot, poznati francuski inžinjer i izumitelj, je 1769. godine konstruirao prvo vozilo na parni pogon

Eksperimentirajući s radnim modelima vozila namijenjenim za prijevoz topova na parni pagon za potrebe francuske vojske, uspješno je riješio problem prijenosa snage pare preko klipa u kružno kretanje. 

Vozilo je navodno težilo 2.5 tone, a prema nekim izvorima moglo se kretati brzinom od 2.25 milja na sat.