Pravila 3. Državnog natjecanja srednjoškolaca u poznavanju prometnih propisa

 

 

  • +

    O natjecanju

    Natjecanje se provodi u sklopu preventivnog područja djelovanja Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa MUP-a „Promjena ponašanja sudionika u prometu“, segment „Edukacija u području sigurnosti prometa“, s ciljem poboljšanja ukupnog stanja sigurnosti cestovnog prometa i smanjenje broja stradavanja djece i mladih u prometu. Ovogodišnje natjecanje u poznavanju prometnih propisa organizira i provodi Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta, CARNet-om i Moj Telekom d.o.o. (nositelj prava za Prometnu Učilicu).
  • +

    Tko se može natjecati?

    Natjecati se mogu svi učenici srednjih škola u Republici Hrvatskoj.

    Natjecanje se provodi u dvije kategorije – najbolji učenik/ica i najbolja škola.

    Učenici koji su na prošlim Državnim natjecanjima u poznavanju prometnih propisa, bili nagrađeni, mogu sudjelovati na natjecanju, ali ne mogu osvojiti pojedinačne nagrade. Bodovi tih učenika ulaze u zbroj bodova njihovog razreda, kao i u zbroj bodova škola. Podaci nagrađenih učenika biti će istaknuti na porecima, a nagradu će osvojiti prvi sljedeći učenik koji udovoljava pravilima natjecanja.

  • +

    Što je potrebno za natjecanje?

    Za natjecanje se potrebno prijaviti/registrirati na web stranicama Prometne Učilice. Učenicima se preporuča prijava putem AAI@EduHR korisničkih podatka koje su već dobili ili mogu dobiti u svojoj školi. Učenici koji nemaju AAI@EduHR račun trebaju se registrirati na stranicama Prometne Učilice nakon čega njihove podatke mora verificirati njihov profesor/razrednik.

    Nakon prijave, u svome profilu, učenici trebaju provjeriti ispravnost svojih podataka (pripadnost razredu i odjeljenju) te zaključati svoje podatke.

  • +

    Što se vrednuje?

    Vrednuju se rezultati ispita koje zadaje Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske te sveukupnu aktivnost u Prometnoj Učilici.

    Važno je da učenici ispite rješavaju samostalno, kao i sve druge predmetne ispite, jer se samo na taj način može ocijeniti stvarno poznavanje prometnih propisa i kulture.

    Tijekom natjecanja te prije proglašenja pobjednika vršit će se provjera ispravnosti učeničkih podataka i samostalnosti rješavanja ispita. U slučaju nepravilnosti osvojeni bodovi će se poništiti.

  • +

    Ispiti

    Ispiti za učenike

    Prolazan ispit - Ispit se smatra prolaznim (položenim) kada je učenik rješavajući ga prikupio 600 ili više bodova. U izračun svih bodova (bodova učenika, razreda ili škole), ulaze samo bodovi iz prolaznih ispita. Ministarstvo unutarnjih poslova u natjecanju zadaje ukupno 9 ispita, od kojih se vrednuju samo 4 ispita s najboljim rezultatima.

    Bodovi učenika predstavljaju prosjek bodova iz 4 najbolja prolazna ispita. Pojedini ispit može se pokrenuti samo jednom i to isključivo u terminu održavanja tog ispita. Nema ponavljanja ispita. Učenik može rješavati svaki od 9 ispita i tako popraviti svoj prosjek ili nadoknaditi propušteni ispit.

    Za rješavanje ispita učenici na raspolaganju ukupno imaju 15 minuta (900 sekundi), a vrijeme se mjeri od pokretanja prvog pitanja. Pravo pristupa ispitu je iskorišteno čim je isti pokrenut, bez obzira na rezultat i ishod. U slučaju da se ispit iz nekog razloga ne održi, da se prekine i sl. održat će se u rezervnom terminu.

  • +

    U kojem terminu se provodi natjecanje?

    Natjecanje se provodi u terminu od 16.11. (od 10:00 sati) do 31.12.2020. (do 12:00 sati). Rezultati koji su prispjeli nakon 12:00 sati na dan 31.12.2020. neće se priznati.

  • +

    Termini održavanja ispita

    Probni ispiti 09.10. - 15.11.2020. do 24:00 sati

    1. ispit 16.11. od 10:00 sati - 21.11.2020. do 24:00 sati

    2. ispit 22.11. od 10:00 sati - 26.11.2020. do 24:00 sati

    3. ispit 27.11. od 10:00 sati - 01.12.2020. do 24:00 sati

    4. ispit 02.12. od 10:00 sati - 06.12.2020. do 24:00 sati

    5. ispit 07.12. od 10:00 sati - 11.12.2020. do 24:00 sati

    6. ispit 12.12. od 10:00 sati - 16.12.2020. do 24:00 sati

    7. ispit 17.12. od 10:00 sati - 21.12.2020. do 24:00 sati

    8. ispit 22.12. od 10:00 sati - 26.12.2020. do 24:00 sati

    9. ispit 27.12. od 10:00 sati - 31.12.2020. do 12:00 sati

  • +

    Bodovanje učenika

    Bodovi učenika predstavljaju prosjek bodova iz 4 najbolja ispita. Pojedini ispit može se pokrenuti samo jednom i to isključivo u terminu održavanja tog ispita. Nema ponavljanja ispita. Učenik može rješavati svaki od 9 ispita i tako popraviti svoj prosjek ili nadoknaditi propušteni ispit. Ispit se sastoji od 15 pitanja. Za rješavanje ispita učenici na raspolaganju ukupno imaju 15 minuta (900 sekundi), a vrijeme se mjeri od pokretanja prvog pitanja. Pravo pristupa ispitu je iskorišteno čim je isti pokrenut, bez obzira na rezultat i ishod.

    Ukupan broj bodova za pojedini ispit ovisi o točnosti odgovora i vremenu u kojem je učenik završio ispit. Za svaki točan odgovor učenik dobiva 100 bodova. Bonus bodove učenik može dobiti samo uz uvjet da je točno odgovorio na  sva pitanja. Maksimalan broj bonus bodova iznosi 750. Učenici za rješavanje ispita imaju ukupno 900 sekundi.

    Jedna sekunda koja je preostala do ukupno dozvoljenog trajanja ispita, donosi 0,91 bonus bod.

    Primjerice, ako učenik točno odgovori na svih 15 pitanja i do isteka vremena predviđenog za rješavanje ispita mu ostane 6 minuta i 50 sekundi (410 sekundi), njegov broj bodova će iznositi:  15 x 100 (broj bodova za točne odgovore) + 410*0,91 (bonus za vrijeme) = 1.500 + 373 = 1.873 bodova (bonus bodovi se zaokružuju na cijele brojeve).

    Međutim, ako učenik točno odgovori na 13 od 15 pitanja, njegov broj bodova će iznositi: 13 x 100 = 1.300 bodova.

    Primjeri izračuna bodova iz ispita: 

    Ako su učenikova četiri najbolja ispita sa po 2.300, 2.100, 2.000 i 1.900 bodova, bodovi koji će ući u njegov ukupan zbroj bodova iznositi će 2.050, jer je (2.200 + 2.100 + 2.000 + 1.900) / 4 = 8.200 / 4 = 2.050 bodova). 

  • +

    Bodovanje razreda

    Razred se boduje na temelju rezultata učenika iz razreda koji sudjeluju u natjecanju. Osnovni uvjet za bodovanje razreda je da se u natjecanje iz razreda uključi najmanje 5 učenika koji su riješili bar jedan prolazni ispit.

    Bodovi razreda (A) = prosjek bodova do 5 najboljih učenika iz ispita (B) + bonus bodovi za riješene ispite (C)

     

    Bodovi iz ispita  (A)

    Bodovi iz ispita predstavljaju prosjek bodova do 5 učenika s najviše bodova iz ispita koje zadaje MUP. Među 5 učenika s najviše bodova iz ispita ulazi prosjek bodova pojedinog učenika bez obzira na broj riješenih ispita.

    Bonus bodovi za riješene ispite (C)

    Razred će dobiti 10 bodova za svaki prolazni ispit kojeg učenik riješi. Svaki učenik može svom razredu donijeti maksimalno 40 bonus bodova za  riješene ispite.

     

  • +

    Bodovanje škola

    Škola se boduje na temelju rezultata učenika iz škole koji sudjeluju u natjecanju. Osnovni uvjet za bodovanje škole i osvajanje nagrade u kategoriji najbolja škola je da se u natjecanje iz škole uključi najmanje 20 učenika koji imaju riješen barem jedan prolazni ispit.

    Ukupni bodovi škole (D) = prosjek bodova do 20 najboljih učenika iz ispita (A)  + bonus bodovi za riješene ispite (C)

    Bodovi iz ispita  (A)

    Bodovi iz ispita predstavljaju prosjek bodova do 20 učenika s najviše bodova iz ispita koje zadaje MUP. Među 20 učenika s najviše bodova iz ispita ulazi prosjek bodova pojedinog učenika bez obzira na broj riješenih ispita.

    Bonus bodovi za riješene ispite (C)

    C= 1000 x (ukupan broj riješenih ispita/4/broj učenika u školi)

    Škola će dobiti razmjeran broj bodova za svaki prolazni ispit kojeg učenik riješi. Svaki učenik može svojoj školi doprinijeti s maksimalno 4 riješena prolazna ispita. Maksimalan broj bodova ovog bonusa iznosi 1000 i može se ostvariti ako je ukupan broj riješenih prolaznih ispita četiri puta veći od broja učenika u školi.

     

  • +

    Nagrađivanje

    Nagrade osvajaju učenici i to za osvojeno prvo do desetog mjesta po razredu (uzrastu) srednje škole i tri najuspješnije škole. Učenici iz najuspješnijih razrednih odjela dobiti će priznanja i diplome.

    Ukupno će biti dodijeljeno 49 nagrada. Učenici koji su na prethodnim Državnim natjecanjima bili nagrađeni, na ovom natjecanju mogu sudjelovati, ali ne mogu osvojiti nagrade. Za SuperStar nagradu se mogu natjecati svi učenici bez obzira na eventualne prethodne nagrade koje su osvojili.

    Tijekom natjecanja škole i učenici mogu pratiti svoj napredak i stanje bodova u natjecanju.

    Na kraju natjecanja organizator sastavlja rang listu s pobjednicima. U slučaju jednakog broja bodova škola ili učenika, dobitnici nagrada odredit će se ždrijebom pred tročlanom komisijom koju će činiti predstavnici MUP-a i Moj telekom-a. 

     

  • +

    Nagrade za učenike 1. - 3. razreda

    1. mjesto: eRomobil ili Prijenosno računalo (po izboru nagrađenog)

    2. - 5. mjesto: Prijenosna baterija ili USB stick 128 GB

    6. - 10. mjesto: Majica Prometne Učilice

  • +

    Nagrade za učenike 4. razreda

    1. mjesto: Vozački ispit B kategorije ili Prijenosno računalo (po izboru nagrađenog)

    Vozački ispit B kategorije uključuje:

    Edukaciju iz prometnih propisa i sigurnosnih pravila i u trajanju od 30 sati i jedno polaganje ispita,

    Poduku iz upravljanja vozilom u trajanju od 35 sati i jedno polaganje ispita.

    2. - 5. mjesto: Prijenosna baterija ili USB stick 128 GB

    6. - 10. mjesto: Majica Prometne Učilice

  • +

    Nagrade za škole

    Tri najuspješnije škole osvajaju pehar za 1.- 3. mjesto

  • +

    SuperStar nagrada i bodovanje

    SuperStar nagrada je PlayStation®5 konzola

    SuperStar nagrada dodjeljuje se najuspješnijem učeniku za doprinos u promicanju prometne kulture i poželjnog ponašanja u prometu učenika srednjih škola putem Prometne Učilice, za vrijeme trajanja Državnog natjecanja.

    Kako do svog SuperStar koda?

    Nakon svakog ispita učeniku koji osvoji 900 i više bodova bit će dodijeljen SuperStar kod za taj ispit. SuperStar kod je vidljiv učeniku na pregledu ispita i važeći je samo za taj ispit. Znači novi ispit, novi SuperStar kod.

    Nakon što učenik dobije SuperStar kod može ga dijeliti drugim učenicima srednjih škola u RH bez obzira jesu li oni iz njegova razrednog odjeljenja i škole.

    Broj dijeljenja koda je neograničen za vrijeme dok traje taj ispit, a kod se može dijeliti na način kako učenik odabere ili kako uobičajeno komunicira s drugima (npr. usmeno, porukama, putem društvenih mreža...).

    Što je više dijeljenja koda to je veća vjerojatnost da će drugi učenici kod rješavanja svojih ispita koristit baš tvoj kod, jer isključivo o tome ovisi tvoj rezultat.

    Kako se koristi SuperStar kod?

    SuperStar kod se unosi neposredno prije pokretanja ispita. SuperStar kod možeš unijeti ako si ga prije ispita dobio od nekog drugog učenika, a svoj SuperStar kod osvajaš nakon što na ispitu osvojiš najmanje 900 bodova.

    Bodovanje

    Ako si prije ispita unio SuperStar kod drugog učenika i ako si riješio ispit s najmanje 900 osvojenih bodova tada ćeš i ti i onaj čiji si SuperStar kod koristio osvojiti:

    1 bod ako je učenik čiji si kod koristio iz tvog razrednog odjela
    2 boda ako je učenik čiji si kod koristio nije iz tvog razrednog odjela ali je iz tvoje škole
    4 boda ako učenik čiji si kod koristio nije iz tvoje škole

    U slučaju jednakog broja bodova dobitnika SuperStar nagrade odredit će se ždrijebom pred tročlanom komisijom koju će činiti predstavnici MUP-a i Moj telekom-a.

    Zapamti da jednak broj bodova osvajaš i ti i učenik čiji kod uneseš prije ispita!

  • +

    Nagrade za najuspješnije voditelje natjecanja

    Nagrada za pet najuspješnijih voditelja natjecanja je prijenosno računalo.

    Nagrada za najuspješnije voditelje natjecanja dodjeljuje se najuspješnijim profesorima za doprinos u promicanju prometne kulture i poželjnog ponašanja u prometu učenika srednjih škola putem Prometne Učilice, za vrijeme trajanja Državnog natjecanja.

    Učenik neposredno prije pokretanja svakog ispita bira profesora iz svoje škole koji ga potiče na natjecanje.

    Učeniku su na izbor ponuđeni profesori iz njegove škole koji su aktivni na Prometnoj učilici, a učenik može birati samo između profesora koji su u zadnjih sedam dana uz prijavu na Prometnu Učilicu aktivno pratili njihov napredak na natjecanju. Učenik bira po svom nahođenju.

    Bodovanje

    Ako je učenik prije pokretanja ispita odabrao profesora, te ako je taj učenik riješio ispit s najmanje 900 osvojenih bodova odabrani profesor će osvojiti: 1 bod

    Znači, što više učenika uspješno (900 i više bodova) riješi više ispita i pri tome odabere profesora, to će birani profesor osvojiti više bodova.

    Nagrade će osvojiti pet profesora s najvećim brojem bodova. U slučaju jednakog broja bodova dobitnike nagrada odredit će se ždrijebom pred tročlanom komisijom koju će činiti predstavnici MUP-a i Moj telekom-a.

    Važno!

    Profesori koji rade u više škola trebaju nam dostaviti popunjenu i potpisanu potvdu iz škola koje nisu njihove matične škole.

    Bez te potvrde profesori mogu pratiti samo učenike iz matične škole, i mogu biti birani samo od tih učenika prije pokretanja ispita. Nakon što nam na mail prometnaucilica@skole.hr dostavite potvrdu, u najkraćem roku ćemo vam omogućiti praćenje učenika iz drugih škola, te ćete od njim moći biti birani.

    Potvrdu možete preuzeti OVDJE

  • +

    Kontakt

    Za pitanja i pomoć, obratite se korisničkoj podršci Prometne Učilice na: prometnaucilica@skole.hr

SuperStar

Nakon svakog ispita na kojem osvojiš najmanje 900 bodova osvojit ćeš svoj SuperStar kod koji možeš podijeliti drugim učenicima.

Put do PlayStation®5 konzole je jednostavan jer za svako uspješno korištenje tvog koda na ispitu osvajaš bodove.

Ne obaziri se na trenutni poredak, budi kretivan i ustrajan u dijeljenju koda jer do kraja zadnjeg ispita se ne zna tko će postati SuperStar.

Što je širi i uspješniji doseg tvog dijeljenja SuperStar koda to ćeš skupiti više bodova, pa do preokreta može doći i na zadnjem ispitu.

Jeste li znali?

Prvi bicikl bio je drezina iz 1818., koju je napravio Carl von Drais.

Vozač se odgurivao nogama po tlu i tako se kretao.