Pravila 8. državnog natjecanja u poznavanju prometnih propisa

 

  • +

    O natjecanju

    Ovogodišnje natjecanje u poznavanju prometnih propisa organizira i provodi Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta, CARNet-om i Moj Telekom d.o.o. (nositelj prava za Prometnu Učilicu).
  • +

    Što je novo?

    Nove su nagrade i sustav bodovanja. Pažljivo prouči sekcije o bodovanju.
  • +

    Tko se može natjecati?

    Natjecati se mogu svi učenici osnovnih škola u Republici Hrvatskoj.

    Natjecanje se provodi u tri kategorije – najbolji učenik/ca, najbolji razred i najbolja škola.

  • +

    Što je potrebno za natjecanje?

    Za natjecanje se potrebno prijaviti/registrirati na web stranicama Prometne Učilice. Preporučuje se prijava putem AAI@EduHR korisničkih podatka koje su učenici već dobili ili mogu dobiti u svojoj školi. Učenici koji nemaju AAI@EduHR račun trebaju se registrirati na stranicama Prometne Učilice nakon čega njihove podatke mora verificirati njihov učitelj/razrednik.

    Nakon prijave, u svome profilu, učenici trebaju provjeriti ispravnost svojih podataka (pripadnost razredu i odjeljenju) te zaključati svoje podatke.

  • +

    Što se vrednuje?

    Vrednuju se rezultati ispita koje zadaje Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske te sveukupnu aktivnost u Prometnoj Učilici, pregledavanje poučnih sadržaja i rezultati zadataka za vježbanje. 

    Važno je da učenici ispite rješavaju samostalno, kao i sve druge predmetne ispite, jer se samo na taj način može ocijeniti stvarno poznavanje prometnih propisa i kulture. Poučni sadržaji i zadatci za vježbanje mogu se rješavati skupno i u okviru nastave. 

    Za slučaj da se rješavanje ispita, iz bilo kojeg razloga, provodi u školi u sklopu nastave ili uz korištenje informatičkih učionica potrebno je osigurati uvjete za samostalno rješavanje ispita.

    Tijekom natjecanja te prije proglašenja pobjednika vršit će se provjera ispravnosti učeničkih podataka i samostalnosti rješavanja ispita. U slučaju nepravilnosti osvojeni bodovi će se poništiti.

  • +

    Poučni sadržaji i zadaci za vježbanje

    Učenik može svaku vježbu i poučni sadržaj pokretati koliko god puta želi. Učenik može rješavati sve vježbe na Prometnoj Učilici, ali u natjecanju mu se vrednuju samo vježbe za razred koji pohađa. 

    Nastavne teme koje se boduju

    1. do 4. razred - 37 poučnih sadržaja i vježbi 5. do 8. razred - 67 poučnih sadržaja i vježbi
    Kretanje pješaka u prometu, Kretanje pješaka u prometu,
    Opasnosti od kretanja i igranja uz željezničku prugu, Opasnosti od kretanja i igranja uz željezničku prugu,
    Djeca u javnom prijevozu i školskim autobusima Djeca u javnom prijevozu i školskim autobusima
      Školske prometne jedinice

     

  • +

    Ispiti

    Ministarstvo unutarnjih poslova u natjecanju zadaje ukupno 10 ispita, od kojih se vrednuju samo 4 ispita s najboljim rezultatima.

    Bodovi učenika predstavljaju prosjek bodova iz 4 najbolja ispita. Pojedini ispit može se pokrenuti samo jednom i to isključivo u terminu održavanja tog ispita. Nema ponavljanja ispita. Učenik može rješavati svaki od 10 ispita i tako popraviti svoj prosjek ili nadoknaditi propušteni ispit.

    Za rješavanje ispita učenici na raspolaganju ukupno imaju 15 minuta (900 sekundi), a vrijeme se mjeri od pokretanja prvog pitanja. Pravo pristupa ispitu je iskorišteno čim je isti pokrenut, bez obzira na rezultat i ishod. U slučaju da se ispit iz nekog razloga ne održi, da se prekine i sl. održat će se u rezervnom terminu.

    Ispit se sastoji od 15 pitanja, od čega je trinaest pitanja formom i sadržajem isto kao i pitanja na vježbama, četrnaesto je pitanje s videom, a petnaesto pitanje u formi memory igre. Pitanja s videom rješavaju se na način da se nakon pregleda videa (npr. neke prometne situacije) odabere točan odgovor (video je moguće pregledati više puta). U svima poznatom memoriju otvaranjem po dva polja potrebno je upariti prometne znakove s njihovim značenjem ili s istovjetnim znakom.

  • +

    U kojem terminu se provodi natjecanje?

    Natjecanje traje od 1. listopada (od 12:00 sati) do 30. studenoga 2016. (do 12:00 sati).

  • +

    Termini održavanja ispita

    1. ispit 20. listopada 2016. - od 8:00 do 22:00 sata

    2. ispit 25. listopada 2016. - od 8:00 do 22:00 sata

    3. ispit 27. listopada 2016. - od 8:00 do 22:00 sata

    4. ispit 3. studenoga 2016. - od 8:00 do 22:00 sata

    5. ispit 8. studenoga 2016. – od 8:00 do 22:00 sata

    6. ispit 10. studenoga 2016. - od 8:00 do 22:00 sata

    7. ispit 15. studenoga 2016. - od 8:00 do 22:00 sata

    8. ispit 17. studenoga 2016. - od 8:00 do 22:00 sata

    9. ispit 22. studenoga 2016. - od 8:00 do 22:00 sata

    10. ispit 24. studenoga 2016. – od 8:00 do 22:00 sata

  • +

    Bodovanje učenika

    U kategoriji najbolji učenik boduju se rezultati ispita, pregledani poučni sadržaji te riješeni zadaci za vježbanje. Potrebno je riješiti najmanje 4 ispita. Prosjeku bodova osvojenih na 4 ispita s najboljim rezultatom dodaju se bodovi iz poučnih sadržaja i rezultati zadataka za vježbanje.

    Ukupni bodovi učenika = bodovi ostvareni pregledom poučnih sadržaja + bodovi na osnovu rezultata zadataka za vježbanje + prosjek bodova iz 4 najbolja ispita

    Bodovi za vježbu iz pojedine teme dobivaju se samo ako učenik odgovori točno na sva pitanja u tom testu. Rješavanje zadataka za vježbanje može donijeti maksimalno 1.000 bodova, što znači da je učenik sve testove za vježbanje uspješno riješio.
     

    Primjeri izračuna bodova iz poučnih sadržaja i vježbi:

    1. do 4. razred

    5. do 8. razred

     

    Ukupan broj bodova za pojedini ispit ovisi o točnosti odgovora i vremenu u kojem je učenik završio ispit. Za svaki točan odgovor učenik dobiva 100 bodova. Bonus bodove učenik može dobiti samo uz uvjet da je točno odgovorio na  sva pitanja. Iznos bonus bodova odgovara broju sekundi koje su preostale do ukupno dozvoljenog trajanja ispita.

    Primjerice, ako učenik točno odgovori na svih 15 pitanja i do isteka vremena predviđenog za rješavanje ispita mu ostane 6 minuta i 50 sekundi (410 sekundi), njegov broj bodova će iznositi:  15 x 100 (broj bodova za točne odgovore) + 410 (bonus za vrijeme) = 1.500 + 410 = 1.910 bodova.

    Međutim, ako učenik točno odgovori na 13 od 15 pitanja, njegov broj bodova će iznositi: 13 x 100 = 1.300 bodova.

    Primjeri izračuna bodova iz ispita: 

    Ako su učenikova četiri najbolja ispita sa po 2.300, 2.100, 2.000 i 1.900 bodova, bodovi koji će ući u njegov ukupan zbroj bodova iznositi će 2.050, jer je (2.200 + 2.100 + 2.000 + 1.900) / 4 = 8.200 / 4 = 2.050 bodova). 

  • +

    Bodovanje razreda

    Razred se boduje na temelju rezultata učenika iz razreda koji sudjeluju u natjecanju. Osnovni uvjet za bodovanje razreda i osvajanje nagrade u kategoriji najbolji razred je da se u natjecanje iz razreda uključi najmanje 5 učenika koji su rješili bar jedan ispit.

    Ukupni bodovi razreda (D) = prosjek bodova do 10 najboljih učenika iz ispita (A)  + bonus bodovi za poučne sadržaje i vježbe (B) + bonus bodovi za riješene ispite (C)

    Bodovi iz ispita  (A)

    Bodovi iz ispita predstavljaju prosjek bodova do 10 učenika s najviše bodova iz ispita koje zadaje MUP. Među 10 učenika s najviše bodova iz ispita ulazi prosjek bodova pojedinog učenika bez obzira na broj riješenih ispita.

    Bonus bodovi za poučne sadržaje i vježbe (B)

    Učenici koji su riješili sve zadatke za vježbanje i pregledali sve poučne sadržaje svom razredu donose po 30 bodova.  Maksimalan broj bodova ovog bonusa iznosi 450.

    Bonus bodovi za riješene ispite (C)

    Razred će dobiti 10 bodova za svaki ispit kojeg učenik riješi i to bez obzira na rezultat ostvaren na ispitu. Svaki učenik može svom razredu donijeti maksimalno 40 bonus bodova za  riješene ispite.

    Primjer 1 izračuna bodova za razred

    Na natjecanju je sudjelovalo 20 učenika iz 7. a razreda.

    Petnaest (15) učenika riješili su sve zadatke za vježbanje, pregledali su sve poučne sadržaje te riješili bar po 4 ispita.

    Petoro (5) učenika nisu pregledali sve poučne sadržaje te nisu riješili sve zadatke na vježbama ali su riješili ispite koje zadaje MUP.

     

    Poredak

    Ime

    Razred

    Odjeljenje

    Škola

    Vježbe

    Poučni sadržaji

    Bodovi (ispit)

    Bonus bodovi (poučni sadržaji i vježbe)

    Bonus bodovi (ispiti)

    1

    Mia

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.171,83

    30

    40

    2

    Lucija

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.169,33

    30

    40

    3

    Borna

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.167,67

    30

    40

    4

    Marin

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.167,00

    30

    40

    5

    Lucija

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.166,17

    30

    40

    6

    Marin

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.164,83

    30

    40

    7

    Anto

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.162,67

    30

    40

    8

    Dominik

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.161,50

    30

    40

    9

    Antonio

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.159,83

    30

    40

    10

    Mihaela

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.154,83

    30

    40

    11

    Matej

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.153,00

    30

    10

    12

    Erik

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.152,50

    30

    40

    13

    Iva

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.151,17

    30

    40

    14

    Stjepan

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.150,17

    30

    30

    15

    Lovro

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    +

    +

    2.139,67

    30

    10

    16

    Vladimira

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    -

    +

    2.122,00

    0

    40

    17

    Doris

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    -

    +

    2.119,67

    0

    20

    18

    Ena

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    -

    -

    2.118,50

    0

    40

    19

    Petra

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    -

    -

    2.114,00

    0

    30

    20

    Tin

    7

    a

    Osnovna škola "XY"

    -

    -

    2.100,00

    0

    10

     

    U izračun bodova iz ispita ulaze bodovi natjecatelja od 1. do 10. mjesta.

    A = (2.171,83 + 2.169,33 + 2.167,67 + 2.167,00 + 2.166,17 + 2.164,83 + 2.162,67 + 2.161,50 + 2.159,83 + 2.154,83) / 10 = 21,645,67 / 10 = 2.164, 57.

    Dakle, broj bodova iz ispita za 7. a iznosio bi A = 2.164,57.

    Bonus bodovi za pregled poučnih sadržaja i vježbe  za ovaj razred iznosi B= 15 x 30 = 450.

    Bonus bodovi za rješavanje ispita za ovaj razred iznosi C= 14 x 40  + 2 x 30 + 1 x 20 + 3 x 10 = 670.

    Ukupan broj bodova 7. a razreda dobijemo zbrajanjem bodova iz znanja (A), bonus bodova za pregled poučnih sadržaja i rješavanje zadataka za vježbanje (B) i bonus bodova za rješavanje ispita (C).

    D = 2.164,57 + 450  + 670 = 3.284,57

     

    Primjer 2  izračuna bodova za razred

    Na natjecanju je sudjelovalo pet (5) učenika iz 7. c razreda

    Svih pet (5) učenika riješili su sve zadatke za vježbanje, pregledali su sve poučne sadržaje i rješavali su četiri (4) ili više ispita znanja.

     

    Poredak

    Ime

    Razred

    Odjeljenje

    Škola

    Vježbe

    Poučni sadržaji

    Bodovi (ispit)

    Bonus bodovi (poučni sadržaji i vježbe)

    Bonus bodovi (ispiti)

    1

    Marija

    7

    c

    Osnovna škola "YZ"

    +

    +

    2165,00

    30

    40

    2

    Irma

    7

    c

    Osnovna škola "YZ"

    +

    +

    2146,17

    30

    40

    3

    Nika

    7

    c

    Osnovna škola "YZ"

    +

    +

    2142,83

    30

    40

    4

    Tomi

    7

    c

    Osnovna škola "YZ"

    +

    +

    2102,67

    30

    40

    5

    Borna

    7

    c

    Osnovna škola "YZ"

    +

    +

    2101,50

    30

    40

     

    U izračun bodova iz ispita ulaze bodovi natjecatelja od 1. do 5. mjesta  

    A = (2.165,00 + 2.146,17 + 2.142,83 + 2.102,67 + 2.101,50) / 5 = 10.658,17 / 5 = 2.131,63

    Dakle, broj bodova iz znanja za 7.a iznosi A = 2.131,63.

    Bonus bodovi za pregled poučnih sadržaja i vježbe  za ovaj razred iznosi B= 5 x 30 = 150.

    Bonus bodovi za rješavanje ispita za ovaj razred iznosi C= 5 x 40 = 200.

    Ukupan broj bodova 7. a dobijemo zbrajanjem bodova iz znanja (A), bonus bodova za pregled poučnih sadržaja i rješavanje zadataka za vježbanje (B) i bonus bodova za rješavanje ispita (C).

    D = 2.131,63 + 150  + 200 = 2.481,63

  • +

    Bodovanje škola

    Škola se boduje na temelju rezultata učenika iz škole koji sudjeluju u natjecanju. Osnovni uvjet za bodovanje škole i osvajanje nagrade u kategoriji najbolja škola je da se u natjecanje iz škole uključi najmanje 20 učenika koji su rješili bar jedan ispit.

    Ukupni bodovi škole (D) = prosjek bodova do 50 najboljih učenika iz ispita (A)  + bonus bodovi za poučne sadržaje i vježbe (B) + bonus bodovi za riješene ispite (C)

    Bodovi iz ispita  (A)

    Bodovi iz ispita predstavljaju prosjek bodova do 50 učenika s najviše bodova iz ispita koje zadaje MUP. Među 50 učenika s najviše bodova iz ispita ulazi prosjek bodova pojedinog učenika bez obzira na broj riješenih ispita.

    Bonus bodovi za poučne sadržaje i vježbe (B)

    B= 1500 x (broj učenika koji su pregledali sve poučne sadržaje/broj učenika u školi)

    Učenici koji su riješili sve zadatke za vježbanje i pregledali sve poučne sadržaje svojoj školi donose bonus bodove.  Maksimalan broj bodova ovog bonusa iznosi 1500 i može se ostvariti ako su svi učenici iz škole riješili sve zadatke za vježbanje i pregledali sve poučne sadržaje.

    Bonus bodovi za riješene ispite (C)

    C= 1000 x (ukupan broj riješenih ispita/4/broj učenika u školi)

    Škola će dobiti razmjeran broj bodova za svaki ispit kojeg učenik riješi i to bez obzira na rezultat ostvaren na ispitu. Svaki učenik može svojoj školi doprinijeti s maksimalno 4 riješena ispita. Maksimalan broj bodova ovog bonusa iznosi 1000 i može se ostvariti ako je ukupan broj riješenih ispita četiri puta veći od broja učenika u školi.

     

    Primjer izračuna bodova škole

    Iz Osnovne škole „XY“ koja ukupno ima 155 učenika natjecalo se 120 učenika.

    100 učenika riješili su sve zadatke za vježbanje, pregledali su sve poučne sadržaje i rješavali su po četiri (4) ili više ispita.

    7 učenika riješili su sve zadatke za vježbanje, pregledali su sve poučne sadržaje, od čega su 3 učenika riješila po 3 ispita a 4 učenika jedan ispit.

    10 učenika riješili su sve zadatke za vježbanje, pregledali su sve poučne sadržaje, ali nisu rješavali ispite znanja.

    U izračun bodova ostvarenih na ispitima ulaze bodovi 50 učenika s najviše bodova iz ispita i to bez obzira na broj riješenih ispita.

    Zbrojili smo bodove iz ispita od 50 učenika s najviše bodova iz ispita (i dobili npr. 96.831,7) i izračunali njihov prosjek.

    Bodovi škole iz ispita A = 96831,7 / 50 = 1.936,63 boda

    Bonus bodovi za poučne sadržaje i vježbe B= 1500 x (100+7+10)/155  = 1.132,26 bodova

    Bonus bodovi za riješene ispite C= 1000 x ((100 x 4 + 3 x 3 + 4 x 1) / 4 / 155)= 1000 x 413 / 4 / 155 = 666,13 bodova

    D = A + B + C = 1.936,63 + 1.132,26 + 666,13

    D = 3735,02 bodova

     
  • +

    Nagrađivanje

    Nagrade osvajaju učenici i to za osvojeno prvo do petog mjesta po razredu (uzrastu) osnovne škole, najuspješniji razred u Republici Hrvatskoj i njegov voditelj te tri najuspješnije škole. Ukupno će biti dodijeljeno 44 nagrade.
  • +

    Nagrade za učenike

    Tijekom natjecanja škole i učenici mogu pratiti svoj napredak i stanje bodova u natjecanju.

    Na kraju natjecanja organizator sastavlja rang listu s pobjednicima. U slučaju jednakog broja bodova škola, razreda ili učenika, dobitnici nagrada odredit će se ždrijebom pred tročlanom komisijom koju će činiti predstavnik MUP-a, CARNet-a i Moj telekom-a. 

    Nagrade za učenike od 1. do 8. razreda

    1. mjesto: Smartphone

    2. mjesto: Skateboard, kaciga, štitnici

    3. mjesto: Ciklometar, prsluk, bočica, osigurač nogavica

    4. mjesto: Biciklistička jakna, lokot

    5. mjesto: LED sat

  • +

    Nagrade za škole

    Tri (3) najuspješnije škole osvajaju prijenosno računalo

  • +

    Nagrada za najbolji razred

    Najbolji razred, u dogovoru sa svojim učiteljima i roditeljima, može odabrati jedan od predloženih izleta predviđenih za njihovu županiju. Na izlet može ići do 45 učenika (cijeli razred i prijatelji po njihovom izboru), te pratnja koju čine dva učitelja i jedna osoba dodatno.

    Najuspješniji razred dobiva jedan od ponuđenih jednodnevnih izleta:

    Shema mogućih destinacija po županijama je okvirnog karaktera. Postoji mogućnost dogovora i drugih destinacija prema kriteriju udaljenosti.

  • +

    Nagrada za voditelja najuspješnijeg razreda

    Voditelj najuspješnijeg razreda na natjecanju za nagradu dobiva Tablet PC.

  • +

    Kontakt

    Za pitanja i pomoć, obratite se korisničkoj podršci Prometne Učilice na: prometnaucilica@skole.hr