Europski dan bez poginulih u prometu

26.9.2019.

Europski dan bez poginulih u prometu obilježit će se ovaj četvrtak. European Day Without A Road Death ili Projekt EDWARD ovime ulazi u četvrtu godinu realizacije, a cilj mu je dan bez poginulih osoba u prometu. Projekt je pokrenula Europska mreža prometnih policija (TISPOL), a podržava ga Europska komisija.

Želja nam je da svi sudionici u prometu razmisle o rizicima; o tome kako njihovi postupci utječu na druge sudionike u prometu te da razmisle o načinima smanjivanja rizika i povećanja sigurnosti.

Vjerujemo da Projekt EDWARD može značajno doprinijeti smanjenju broja poginulih i teško ozlijeđenih osoba u prometnim nesrećama. U projekt se možete se uključiti potpisivanjem  prisege o poželjnom ponašanju sudionika u cestovnom prometu putem projectedward.eu ili biti dio dijaloga na društvenim mrežama preko #ProjectEDWARD. 

Tijekom prošlogodišnjeg Europskog dana bez poginulih osoba u prometu u Republici Hrvatskoj nije zabilježena prometna nesreća s poginulim osobama.

Više o TISPOL-u

TISPOL je nevladina organizacija, Europska mreža prometne policije, čije su članice sve države Europske unije, Norveška i Švicarska te kao promatrač Srbija. Do članstva Republike Hrvatske u EU, odnosno do 1. 7. 2013. i Hrvatska je bila u statusu promatrača, no nakon ulaska u EU, postali smo punopravni članovi. Sve države članice provode ciljane akcije tijekom cijele godine, sukladno planu, u zadano vrijeme. Provodi se devet akcija, iz nadležnosti rada prometne policije (teretna vozila i autobusi, brzina, alkohol i droga, pojas), a rezultati se unose u zadane obrasce, direktno na TISPOL-ovu web stranicu. Uz prometne prekršaje istovremeno se suzbijaju i kriminalna djela za čije provođenje se koriste vozila i cesta.

 

Jeste li znali?

Nicolas-Joseph Cugnot, poznati francuski inžinjer i izumitelj, je 1769. godine konstruirao prvo vozilo na parni pogon

Eksperimentirajući s radnim modelima vozila namijenjenim za prijevoz topova na parni pagon za potrebe francuske vojske, uspješno je riješio problem prijenosa snage pare preko klipa u kružno kretanje. 

Vozilo je navodno težilo 2.5 tone, a prema nekim izvorima moglo se kretati brzinom od 2.25 milja na sat.