Europski dan bez poginulih u prometu

26.9.2019.

Europski dan bez poginulih u prometu obilježit će se ovaj četvrtak. European Day Without A Road Death ili Projekt EDWARD ovime ulazi u četvrtu godinu realizacije, a cilj mu je dan bez poginulih osoba u prometu. Projekt je pokrenula Europska mreža prometnih policija (TISPOL), a podržava ga Europska komisija.

Želja nam je da svi sudionici u prometu razmisle o rizicima; o tome kako njihovi postupci utječu na druge sudionike u prometu te da razmisle o načinima smanjivanja rizika i povećanja sigurnosti.

Vjerujemo da Projekt EDWARD može značajno doprinijeti smanjenju broja poginulih i teško ozlijeđenih osoba u prometnim nesrećama. U projekt se možete se uključiti potpisivanjem  prisege o poželjnom ponašanju sudionika u cestovnom prometu putem projectedward.eu ili biti dio dijaloga na društvenim mrežama preko #ProjectEDWARD. 

Tijekom prošlogodišnjeg Europskog dana bez poginulih osoba u prometu u Republici Hrvatskoj nije zabilježena prometna nesreća s poginulim osobama.

Više o TISPOL-u

TISPOL je nevladina organizacija, Europska mreža prometne policije, čije su članice sve države Europske unije, Norveška i Švicarska te kao promatrač Srbija. Do članstva Republike Hrvatske u EU, odnosno do 1. 7. 2013. i Hrvatska je bila u statusu promatrača, no nakon ulaska u EU, postali smo punopravni članovi. Sve države članice provode ciljane akcije tijekom cijele godine, sukladno planu, u zadano vrijeme. Provodi se devet akcija, iz nadležnosti rada prometne policije (teretna vozila i autobusi, brzina, alkohol i droga, pojas), a rezultati se unose u zadane obrasce, direktno na TISPOL-ovu web stranicu. Uz prometne prekršaje istovremeno se suzbijaju i kriminalna djela za čije provođenje se koriste vozila i cesta.

 

Jeste li znali?

U posljednje vrijeme na prometnicama je zabilježena pojava takozvanih električnih bicikala. 
Pojam bicikla definiran je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama kao vozilo koje ima najmanje dva kotača i koje se pokreće isključivo snagom vozača. Kako se električni bicikli mogu uz ljudsku pokretati i snagom elektromotora, riječ je o mopedima, koje Zakon o sigurnosti prometa na cestama definira kao motorno vozilo s dva ili tri kotača čiji radni obujam benzinskog motora nije veći od 50 cm3 ili čija trajna snaga u slučaju elektromotora ne prelazi četiri kilovata i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 50 km na sat. 

Stoga svi vozači koji upravljaju električnim biciklima koji se pokreću isključivo snagom elektromotora, moraju imati važeću vozačku dozvolu AM kategorije, a vozila kojima upravljaju moraju biti registrirana i osigurana.