Prometna Učilica za srednjoškolce i mlade vozače

20.9.2022.
Poznavanje prometnih pravila i propisa doprinosi smanjenju stradanja u prometu i razvoju savjesnih i odgovornih mladih sudionika u prometu.

Tisuće mrtvih na cestama predstavlja - statistiku, smrt jednog čovjeka – dramu.

Prema stupnju društvene opasnosti i posljedicama, nesigurnost u prometu gotovo bi se mogla izjednačiti s kriminalitetom. Iako su gubici zbog kriminaliteta brojčano izraženo nešto veći, a zbog namjernog djelovanja potencijalno opasniji, nesigurnost cestovnog prometa to nadmašuje u nenadoknadivim i nepopravljivim gubicima, a to su poginuli i teško ozlijeđeni u prometu. Od ukupnog broja teško ozlijeđenih osoba u prometnim nesrećama oko pet posto osoba ostaju trajni stopostotni invalidi, što je godišnje više od stotinjak ljudi. Deset posto njih trpi trajne posljedice, a najčešće je riječ o osobama mlađe životne dobi.

Prometne nesreće po dobnoj strukturi vozača koji su ih skrivili u 2021. godini

Dob vozača koji su skrivili prometnu nesreću 15 - 24 godine*:

  • ukupno: 3.256 
  • s poginulima: 55 
  • s ozlijeđenima: 1.871

Mjere kojima bi se do 2030.  u sklopu Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa broj osoba poginulih i broja teških prometnih nesreća u cestovnom prometu trebao smanjiti 50% provest će se na sljedećim poljima djelovanja: Sigurna brzina, Vožnja bez utjecaja alkohola, droga i lijekova, Sigurna vožnja, vozila i infrastuktura, Sigurnosna kaciga, Zaštita u vozilu, Prevencija distrakcije vozača,  Brze i učinkovite hitne službe i ostala područja djelovanja. Od tri bitna čimbenika za sigurnost prometa (sudionici, vozila i ceste), prometna kultura svih sudionika - a posebno vozača - najbrže može smanjiti tragične posljedice. 

Za sudionike u prometu u srednoškolskoj dobi je malo i nedovoljno aktivnosti usmjerenih edukaciji i prevenciji stradavanja. Razvojem posebnih sadržaja i aktivnosti projekta „Prometna Učilica za srednjoškolce“, cilj nam je „premostiti“ prostor između osnovne škole i vozačkih škola, te dodatno doprinijeti razvoju savjesnih i odgovornih mladih sudionika u prometu.

*Izvor: Bilten o sigurnosti cestovnog prometa 2021.- Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske.
 

Jeste li znali?

Slijepe osobe, kad samostalno sudjeluju u prometu, trebaju nositi bijeli štap ili koristiti psa vodiča kao znak raspoznavanja

Inače, za slijepe osobe koristi se sustav taktilnih površina na pješačim površinama i to promjenom u teksturi površine pješačke staze, što pomaže slijepim osobama da detektiraju lokacije javnih sadržaja.

Za pomoć kod raspoznavanja pješačke staze koriste se prirodne linije upozorenja i taktilni pojasi za upozorenje.