Pet života ugašeno u šest sati! Najmlađima je bilo 16 godina...

23.1.19.

Od početka 2019. godine u prometnim nesrećama poginulo je 17 ljudi ili troje više nego u istom razdoblju prošle godine. U utorak, 22.1.2019. u Hrvatskoj je bilo čak 30 prometnih nesreća u kojima je bilo ozlijeđenih, teško ozlijeđenih i poginulih ljudi. 

- Unatoč svakodnevnim upozorenjima na četiri glavne ubojice u prometu, jučer je u tri nesreće poginulo petero ljudi i to zbog neprilagođene brzine i nevezanja sigurnosnim pojasom. U tim nesrećama još je jedna osoba teško ozlijeđena, a tri lakše. U ostalim nesrećama ozlijeđeno je ukupno 37 ljudi - objavio je MUP na svojim stranicama. Svih petero ljudi poginulo je unutar svega šest sati...

Krenimo redom.

Mladić i maloljetnik poginuli kod Kuršanca: Prebrza vožnja, a nisu bili vezani...
U utorak oko 16.05 sati, između naselja Gornji Kuršanec i Kuršanec, 23-godišnjak, koji nije položio vozački ispit, vozio je auto, a  nije bio vezan sigurnosnim pojasom. Nakon pretjecanja on je zbog neprilagođene brzine autom ponovno prešao  na lijevu stranu kolnika i sudario se s automobilom iz suprotnog smjera. Vozač i nevezani putnik starosti 16 godina iz prvog automobila, preminuli su na mjestu nesreće, dok je vozač drugog automobila lakše ozlijeđen.

Prebrza vožnja ubila maloljetnicu u Bilju                                         
Oko 20.15 sati u Bilju mlada 22-godišnja vozačica automobila je izlaskom iz blagog desnog zavoja na cesti koja je bila prekrivena snijegom, zbog neprilagođene brzine kretanja, izgubila nadzor nad autom i sletjela udesno u odvodni kanal. Auto je potom udario u betonski most i prevrnuo se na krov. U prometnoj nesreći 16-godišnja putnica smrtno je stradala, 19-godišnja putnica je teško ozlijeđena, dok su vozačica i još jedna 22-godišnja putnica lakše ozlijeđene.  

I opet prebrza vožnja u Novalji: Dvoje ljudi izgorjelo
Oko 22 sata u Novalji, za sada nepoznati vozač automobila u kojem je bio još jedan čovjek, zbog neprilagođene je  brzine kretanja, u noćnim satima, za vrijeme kiše i mokrog kolnika, izgubio nadzor nad vozilom i sletio ulijevo gdje je udario u betonski zid i stup javne rasvjete. Od siline udarca došlo je do samozapaljenja vozila te su oboje izgorjeli do neprepoznatljivosti.

Lani je poginulo čak 317 ljudi
MUP napominje kako je u protekloj 2018. godini od ukupno 317 ljudi poginulih u prometnim nesrećama, njih 158 ili 49,8% poginulo u prometnim
nesrećama u kojima je uzrok bila nepropisna ili brzina neprimjerena uvjetima na cesti.

Od 153 poginulih u automobilima, njih 55 ili 35,9%, odnosno svaki treći, nije koristio sigurnosni pojas.

Savjeti za izbjegavanje najtežih stradavanja
Kako bi spriječili najteža stradavanja na cestama, MUP opet ponavlja savjete sudionicima u prometu:

  • obzirom na zimsko računanje vremena, i tijekom dana vozite s upaljenim dnevnim ili kratkim svjetlima,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisan Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću i budite označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.

Izvor: 24sata.hr

Komentari (Nema komentara)

Jeste li znali?

Nogostup je posebno uređena prometna površina namijenjena za kretanje pješaka koja nije u razini s kolnikom ceste ili je od kolnika odvojena na drugi način.

Prvi nogostupi potječu od oko 1860. godine u SAD-u. U početku su često bili od drveta. Danas se rade od betona, kamena, asfalta, cigle i dr. Istraživanja su pokazala da nogostupi znatno smanjuju broj prometnih nesreća u odnosu na ceste bez nogostupa.